Відкриті уроку



Тема: Географічне положення, історія відкриття й дослідження Австралії. Геологічна будова та рельєф материка Практична робота (продовження роботи 8). Нанесення географічних обєктів на контурну карту материків
Мета: сформувати в учнів знання про Австралію як найменший материк Землі, про історію його відкриття та дослідження, геологічну будову, форми рельєфу та корисні копалини;
розвивати навички самостійної характеристики фізико – географічного положення, геологічної будови, форм рельєфу та розміщення корисних копалин материка, навички роботи з географічними картами, контурними картами, типовими планами характеристики, формуючи самоосвітню, інформаційну та комунікативну компетентності;
виховувати культуру спілкування та пізнавальний інтерес до предмету.
Обладнання: фізична карта півкуль, фізична карта Австралії, атласи, контурні карти, підручник.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент  
       Один поет сказав:
                                    Вважай, ти втратив день,
                                    В який не посміхнувся.
       А  що б не був він  втраченим, подивіться один на одного і посміхніться,  подумки побажайте успіхів (Слайд - 2).
                                 успіх  - це….

                                                  У – уміння   навчатись і    працювати
                                                  С – співробітництво   в парах, в групах
                                                  П – подолання     труднощів
                                                  І  –  ініціативність
                                                 Х -  хороший настрій
      Всі ці складові  необхідні для нашого   уроку.  Я  вам бажаю  гарного настрою, посмішок і успіху.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Прийом «Дивуй»
Минулого уроку ми закінчили вивчення материка Африка і сьогодні почнемо подорож до нового материка. Про який материк йдеться? Вчитель зачитує вірш Г.Усової (назва «Австралія» не читається)слайд 3.
Вона знаходиться під нами,
І ходять там, напевно, вверх ногами,
Там навпаки всі пори року:
Там в жовтні квітне сад,
А в лютому палає літо,
І дощ не ллється як з корита.
Там протікають без води в пустелях ріки,
І називають жителі їх – кріки.
Там в заростях безкрилі птахи,
І риби лазять як мурахи;
Там райський птах і лірохвіст
Красою звеселяють ліс.
Там лупляться з яєць звірята,
І молоком годуються малята.
Дерева лізуть там з кори,
Ребром ростуть листочки від жари,
Там крона дерева – копиця із травою…
Австралія – країна навпаки. Цікаво дізнатися про такий материк більше? Пропоную відправитися в уявну подорож до дивовижного материка.
Повідомлення теми, мети уроку – слайди 4-8.
ЩАСЛИВИЙ КВИТОК
№………….
ВІД ХАРКОВА
iУкраїна




ДО СІДНЕЙ
АВСТРАЛІЯ
Учням пропонується заповнити свій щасливий квиток, де № - це ряд та номер парти.
        ІV.  Вивчення нового матеріалу
1.                Фізико-географічне положення материка. Робота в групах.
Прийом «Поміркуй» - слайд 9
Клас обєднується у 5 груп. Кожна група отримує завдання розкрити певний пункт плану.
Група 1.    Розташування материка відносно екватора, тропіків (полярних кіл), нульового і 180-го меридіанів.
Група 2.    В яких кліматичних поясах та природних зонах розташований материк?
Група 3.      Якими океанами і морями омивається материк? Характер берегової лінії.
Група 4.       Розташування щодо інших материків. Крайні точки материка, координати.
Група 5.      Площа материка і його місце за цим показником серед інших материків.
            На виконання завдання відводиться до 5 хвилин. Після закінчення роботи представники груп ознайомлюють усіх учнів зі своїми результатами. – слайд 10
2.                Історія відкриття материка – слайд 11
Гра «Закодоване слово» слайд 12
За допомогою слайдів, карти атласу, підручника, виконайте завдання. Встановивши правильну відповідність, розшифруйте  слово. На виконання завдання відводиться до 5 хвилин. 
1.Іспанський мореплавець
 Луїс Торрес
а) 1642-1644р (середина XVII ст.) вперше обійшов цей материк з півдня

Р
2. Англійські дослідники Метью Фліндерс і Джордж Басс
б) 1770 р. (друга XVIIІ ст.) досліджував східне узбережжя незвіданого континенту

К
3. Голландський мореплавець Абель Тасман
в)     на початку XVII ст. довів, що Нова Гвінея – це острів

Й
4. Англійський мореплавець Джеймс Кук  
г) 1802 – 1803 рр. уперше пропливли навколо материка й запропонували її назвати Австралія
О


 ВІДПОВІДЬ:  1в,  2г,  3а,  4б      слайд 13
                           Й    О   Р    К                          
3.                Рельєф і корисні копалини
Гра «Творча лабораторія» - слайд 14
Клас об’єднується у 3 групи. Кожна група шукає відповідь на питання.
Група 1.   Поясніть закономірності розміщення основних форм рельєфу Австралії у звязку з будовою земної кори.
Група 2.   Поясніть чому Австралія – єдиний материк у світі, де немає діючих вулканів і сильних землетрусів.
Група 3.    Визначте найбільш поширені види корисних копалин Австралії за територіальною ознакою.
V.  Закріплення нових знань, умінь та навичок
Географічний практикум (Виконання практичної роботи № 8) – слайд 21 Підпишіть на контурній карті наступні географічні об’єкти.

Опис географічного об’єкту
Назва географічного об’єкту

Найбільша у світі коралова споруда
Великий Бар’єрний риф
Другий за площею острів у світі
Нова Гвінея
Найбільший півострів Австралії
Кейп – Йорк
Найбільша затока Австралії
Велика Австралійська затока
Низовина, поверхня якої в середній частині лежить нижче рівня моря
Центральна низовина
Найвища вершина материка
г. Костюшко
Крайня північна точка
мис Йорк
Крайня південна точка
мис Південно-Східний
Крайня східна точка
мис Байрон
Крайня західна точка
мис
Стіп-Пойнт
«Міст», що з’єднує Австралію з Євразією
Великі Зондські острови
VІ. Підсумок уроку
Заняття  підходить до кінця, прийшов час підвести підсумок: чому навчились, які знання і вміння отримали, як кожен учасник зміг реалізувати свій потенціал і зміг намітити подальші перспективи свого розвитку. Для обєктивного аналізу проводиться наступна форма діагностики – «Роза вітрів». Кожен учень заповнює «Розу вітрів» - слайд 22
                                         Пн.
                                         Пд.             

Як заповнити розу:
-         в самому центрі рози учень пише своє імя;
-                     південь – самі цікаві, веселі, яскраві моменти, що більше всього сподобалося на уроці;
-                     захід – що з вивченого і почутого я хотів би використовувати у майбутньому, що мене зацікавило, буду продовжувати вивчати далі;
-                     північ – що не сподобалось;
-                     схід – що для мене залишилось незрозумілим, щоб я хотів добавити і виправити.
VІІ.  Домашнє  завдання – слайд 23
-  Опрацювати  параграф 25;
-  Порівняти рельєф Африки й Австралії. Результати оформити у вигляді таблиці; скласти кросворд з географічною номенклатурою материка (за бажанням);  підготувати повідомлення про внутрішні води Австралії (окремим учням).

 Тема: Найбільші річкові системи
Навчальна мета: Систематизувати та узагальнити знання учнів  про річкову систему. Навчити використовувати раніше отримані знання в новій
ситуації, застосувати їх при характеристиці найбільших річок України.
Розвиваюча мета: Розвити логічне мислення а саме аналізувати, систематизувати, робити узагальнення. Розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна мета: Необхідність охорони та бережливого ставлення до водних багатств. Навчити бачити красу рідного краю
Обладнання: фізична карта України, атласи
                                              Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні урок на тему: " Основні річкові басейни України та їх характеристика". Мета уроку: Систематизувати знання про річки, та використовувати ці знання на темі річки України, вміти давати оцінку, а також розширити свої знання про найбільші річки України.
II. Аналізація опорних знань і вмінь
Бесіда за запитаннями.
1. Яку частку від загальної кількості води на Землі складає прісна вода?
2. Чи вичерпні запаси прісної води?
3. Де можна зустрічати прісну воду?
4. Що таке річка?
5. До яких морських басейнів виносять воду річки України?
6. Від чого залежить характер внутрішніх вод?
7. З яких елементів складається річка?
ІІІ.Мотивація навчальної пізнавальної діяльності
Вода - добре знайома кожному з нас безбарвна рідина, без смаку і запаху, з нульовою калорійністю. Водночас вода - найцінніший мінерал на Землі, бо вона є основою існування будь-якої форми життя, будь-якого організму. Сьогодні ми поговоримо про воду в річках. Ми розглянемо найбільші річки України: Дніпро, Дністер, Сіверський Донець, Південний Буг, Дунай.
При цьому будемо користуватись типовим планом.
1. Назва річки.                   
2. Витік річки.                 
3. Гирло річки.                 
4. Напрям річки.                
5. Живлення.                 
 6. До якого басейну океана, моря відноситься.
 7. Характер течії.             
 8. Режим річки.              
 9. Найбільші притоки.          
 10.Господарське значення.
 11. Екологічні проблеми.
VІ. Вивчення нової теми.
Хто виконує              Що опрацювати.
       1.Етнограф                походження назви, згадка назви річки.
2.Фолькльорист        пісні та вірші про річку.
З.Географ                  характеристика річки.
        4.Економіст               господарське значення річки.
Сьогодні клас поділений на групи, експерти по кожній річці. В групу експертів входять: етнографи, фольклористи, географи, економісти. Ми на уроці зробимо екскурсію по найбільших річках України.
Вчитель: Першу річку, яку ми сьогодні відвідаємо - це Дніпро.
ЕТНОГРАФ. Згадки про Дніпро знаходять в стародавніх літописах. Відомості про нього є в працях Геродота, Стратона, Плінія Молодшого, Птоломея. Річку Дніпро в 440 р. до н.е. Геродот назвав Борисфеном, вважав головною річкою Скіфії, а по значенні порівнював з Нілом. Дніпро назва річки походить від Ірано скіфського слова "данаіпр", де "дана" - вода, потік. На мові осетин, потомків скіфо-сарматів, слово "данаіпр" і сьогодні означає "падаюча вода". Слов'яни по доброму називали - Славутичем.
ФОЛЬКЬОР. Дніпро є джерелом натхнення поетів. Сьогодні ми послухаємо пісню про Дніпро "Дніпро жива вода".
В переліску, де трава зростає,
З джерела Дніпро бере свій біг.
І Волга його перелітає
І хлоп'ята переходять вбрід.
Мрію про море все плекає,
І росте собі і вглиб і вшир,
Берега плечима розсуває,
Ніби славний русич богатир.
ГЕОГРАФ. 1. Дніпро по довжині 3 річка в Європі.
2. Витік на Валдайській височині із невеликого болота Аксенінський мох.
3. Дніпро впадає в Дніпровський лиман Чорного моря.
4. Річка тече з півночі на південь.
5. Дніпро належить до басейну Атлантичного океана і до басейну Чорного моря.
6. Живлення в основному талими водами, а також за рахунок дощових та підземних вод.
7. Розливається на весні, межінь - восени.
8. Дніпро типова рівнинна річка.
9. Найбільші притоки праві: Прип'ять, Тетерів, Інгулець, Рось, ліві: Десна, Самара, Псьол.
ЕКОНОМІСТ. По Дніпру йде головний вантажообіг: ліс, лісоматеріали, хліб, будівельні матеріали. На Дніпрі знаходяться великі річкові порти: Київ, Черкаси, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Херсон. На річці побудовані ГЕС, та каскад водосховищ. Дніпровська вода використовується, як питна, в ній виловлюють рибу.
Вчитель: Другим за площею басейном України і 14 в Європі є Дністер.
ЕТНОГРАФ. Дністер відомий ще з праць давніх греків від Геродота 5 ст. до н. е. До Птоломея 2 ст. н.е. під назвою Тирас. З 4 ст. річку іменують Данас, що значить "швидка річка" від скіфського дон "річка" і фракійського істор - "сильна водна течія", "потік."
ГЕОГРАФ. 1. Дністер сама велика річка Західної України. Його довжина 1362 км.
2. Річка бере початок із гори Разлун в Карпатах.
3. Впадає в Дністровський лиман Чорного моря.
4. Тече з північного-заходу на південь.
5. Відноситься до басейну Атлантичного океану.
6. Живлення в основному снігове, а в літку - дощове.
7. В верхній течії - це типова гірська річка, в нижній течії - рівнинна.
8. Для Дністра характерні часті паводки.
9. Головні притоки праві: Стрий, Свіча, Бистриця. Ліві: Збруч, Серет.
ЕКОНОМІСТ. Судноплавний від міста Галич. Головні порти: Бендери, Тирасполь, Могильов-Подільський. Побудована ГЕС. Водосховища: Дубосарське, Дністровське.
Вчитель: Третя річка яку ми відвідаємо - це Південний Буг.
ЕТНОГРАФ. Південний Буг був відомий ще давнім грекам. Геродот у своїх працях  згадував його під назвою Гіпаніс.Річка оспівана в народних піснях та думах.
ФОЛЬКЛЬОРИСТ. Ой над Бугом над річкою,
На турецькій границі
Там стояли пікінери,
Зеленої неділольки
Орда наступає
'Той панове уступімо,
Запасу немає
Ой чого нам уступати,
Чого боїмося?
Ой хоч орди багато йде
Ми їй не дамося!
ГЕОГРАФ. 1. Довжина 806 км.
2. Бере початок на Подільській височині.
3. Впадає в Бузьський лиман Чорного моря.
4. Належить до басейну Атлантичного океана.
5. Тече із півночі на захід ті південь.
6. Живлення дощове, снігове, підземними водами.
7. Річка рівнинна на ній є пороги.
8. Притоки: Інгул, Синюха.
ЕКОНОМІСТ. Для господарства країни водні ресурси Південного Бугу мають значення як джерело зрошення. На річці побудовано 13 невеликих ГЕС, ряд водосховищ. Річка судноплавна тільки в нижній течії. Порти: Миколаїв, Вознесенськ.
ВЧИТЕЛЬ. Слідуючи річку, яку ми відвідуємо - це Сіверський Донець.
ЕТНОГРАФ. Сіверський Донець протікає в Україні своєю середньою течією і є правою притокою Дону. Назва "Донець" утворене від "дон за допомогою зменшувального суфікса, "ець" тобто малий Дон, "мала річка". Річка починається на землі, що колись належала слов'янському племені сіверян – це й зумовило її назву.
ФОЛЬКЛЬОРИСТ. І все, куди не йду, холодні трави сняться,
Де дерева шумлять і плачуть за Дінцем,
Де вулиці п'янить солодкий дух акацій,
Востаннє за вікном заплакане лице.
В. Сосюра.
ГЕОГРАФ. 1. Довжина річки 1053 км, а в межах України                              672км.
2. Бере початок на Середньоросійській височині в Бєлгородській                      області.
3. Є притокою Дону.
4. Належить до басейну Атлантичного океану.
5. Живлення снігове, дощове, підземними водами.
6. Повінь на весні.
7. Річка рівнинна.
8. Притоки: Оскіл, Лугань, Казанний Торець.
ЕКОНОМІСТ. Вода Сіверського Дінця використовується для водопостачання міст Донбасу. Особливо у великих об'ємах використовується для технологічних процесів Лисичанськ-Рубіжанського промислового комплексу.
ВЧИТЕЛЬ. Останню річку, яку сьогодні відвідаємо - це Дунай.
ЕТНОГРАФ. Давньогрецький поет Гесіод назвав Дунай сином бога океану. А один із найбільших учених мужів давнини Геродот - вважав Дунай найбільшою річкою світу. Насправді він є 2 за довжиною в Європі після Волги, лише 13 в Євразії, 26 в світі. Назва річки походить від двох кельських слів "Doni " і «vitas» що означають "стрімка річка". Данаус називали давні римляни, Істр - давні греки, Канаус - німці, Доунавь - слов'яни.
ФОЛЬКЛЬОРИСТ. Тихо-тихо, Дунай воду несе,
Тихо-тихо, Дунай воду несе.
А ще тихіше, дівча косу чеше
Чеше, чеше та й на Дунай несе.
"Пливи, пливи, косонько з водою,
Ти попливеш а я за тобою".
При Дунаю явір зелененький,
Під явором коник вороненький.
На конику золоте сідельце,
На сідельці козак молоденький.
ГЕОГРАФ. 1. Довжина Дунаю в межах України 174 км.
2. Початок Дунаю в Швальцвальді.
3. Впадає в Чорне море де ділиться на 3 рукави.
4. Тече із заходу на схід.
5. Дунай належить до басейну Атлантичного океану.
6. Живлення снігове та дощове.
7. У верхній течії - це гірська річка, а в нижній течії - рівнинна.
8. Паводок буває в травні, межень - серпень.
9. Притоки: Тиса, Прут.
ЕКОНОМІСТ. Велике значення Дунаю як транспортного шляху, джерело гідроенергії, зрошення, водопостачання, риболовлі. Головний район риболовлі, нижча течія, дельта Дунаю. На Дунаю розташовані столиці: Вена, Будапешт, Белград. На лівому березі розташоване місто Ізмаїл – Український порт.
IV. Закріплення.
Кросворд "Внутрішні води України". На кожну групу кросворд, а один великий на дошку.





Внутрішні води України

1. Г






2


І



3. Д





4.  Р






5.


О




6.

С


7.




Ф



8.


Е



9.
Р





10.



А



1. Місце, де річка впадає до моря, в іншу річку чи океан.
2. Місце де річка бере початок.
3. Найкрупніша річка України.
4. Заглиблення по якому тече постійно річка.
5. Живлення річки.
6. Притока Дніпра.
7. Яку назву Геродот дав Дніпру?
8. Територія, з якої річка збирає свої води.
9. Притока Дніпра на якій сталась аварія на Чорнобильській АЕС.
10. Який регіон забезпечує водою Сіверський Донець.
V.Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці ми розглянули великі річки, крім них є малі річки, які являються притоками великих річок. І є зовсім малі річки. Важливу роль у житті природи відіграють малі річки, які потребують належної і постійної охорони, кількість їх останніми роками помітно зменшились. Збереження та оздоровлення набуває першочергового значення. Такі малі річки сів нашому краї. Наприклад, Мокра і Суха Московка, Гайчур, Берда, Обіточна, Лозоватка, і так далі. Про них ми поговоримо пізніше.
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати текст підручника. Нанести на контурну карту найбільші річки з притоками.


Тема: Українські Карпати
Мета: сформувати в учнів систему знань про Українські Карпати, особливості географічного положення, клімат, рослинність, тваринний світ;   розвивати   географічне мислення,  вміння застосовувати знання на практиці в нових нестандартних ситуаціях; формувати пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю;  стимулювати учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації; вдосконалити практичні навички учнів (робота з матеріалом підручника, картами, атласом); виховувати інтерес до предмета, любов, бережне ставлення до природи; захоплення її красою і досконалістю; почуття необхідності зберігати й охороняти природне середовище своєї країни.
Обладнання: фізична  карта,  кліматична карта, підручник для 8 класу, атласи,   роздатковий матеріал;  квітка – модель.
Тип уроку:    урок вивчення нового матеріалу.  
Вид уроку:    урок - подорож.
Епіграф:                                   Українські Карпати
Гірські нескорені вершини,
Які занурились у хмари.
Ліси дрімучі, полонини,
Старі колиби і кошари.

Вітри ласкаві та сердиті,
Духмяні трави запашні.
Громи ревуть несамовиті,
Струмок дає води душі.

Стрімкі потоки, водоспади,
Могутні скелі, спів трембіти.
Я йду до Вас мої Карпати-
Одні такі на цілім світі.
(Андрій Олеськів)


СТРУКТУРА УРОКУ:
  І. Організаційний момент.
 ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V.  Закріплення  набутих знань.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель: Доброго дня! Сідайте. Подивіться  один на одного, посміхніться  і  подумки побажайте успіхів один одному на уроці.. Оголошення теми уроку (слайд – 1).
ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності
Учитель:   На  попередніх  уроках ми мандрували з вами дивовижними куточками рівнинної країни – Поліссям, лісостепом та степом.
Епіграф… (слайд 2)  
І щоб переконатися в справедливості цих слів  сьогоднішній  урок є продовженням попередніх наших мандрівок.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
  Прийом «Підготовка до подорожі» (робота у групах). – слайд 3
Розробіть рекомендації з підготовки спорядження і правил поведінки групи туристів, яка відправляється в гори.
   На мою думку,  нашу мандрівку розпочинаємо зі збору рюкзака (слайд - 4).  Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні  речі ( в нашому випадку ) - це  ваші знання. Від наповнення  рюкзака  ми  зможемо мандрувати далі. 
рюкзак 1
Вікторина "Вгадай природну зону" (слайд - 5)
Завдання 1. "Із незапам’ятних часів ці землі приваблювали людину неповторною красою своїх красощів, багатствами чорноземів, зеленими луками і дібровами, садами і виноградниками. На родючих чорноземах вирощують різноманітні зернові і технічні  культури". (Лісостеп)
Завдання 2. "Рано навесні, коли ліс ще не вдягнувся у листя, тут з'являються ранньоквітучі трав'янисті рослини: сон-трава, підсніжник, пролісок, медунка. Під охорону взято благородних оленів, козуль, річкових бобрів, зубрів". (Мішані ліси)
Завдання 3. "Широкі рівнинні простори цієї зони перетинають річки, яри та балки. Літо тут жарке, часто бувають посухи. Зима холодна, малосніжна, іноді з сильними вітрами. Іноді вітер переносить верхній родючий шар гpунту. Найкраще тут навесні, коли землі цієї зони стають схожими на різнобарвний килим". (Степ)
Завдання 4. Пригадайте, основні географічні компоненти, які характеризують природну країну чи зону? (слайд - 6)
IV. Вивчення нового матеріалу
Учитель: Отже, ми з вами згадали план вивчення природної країни. Починаємо подорож у країну Карпат.
Фрагмент фільму – слайд 7
Учитель. Для того, щоб зрозуміти, куди відправляється кожна із груп, необхідно вирішити просту задачу. Для цього відкрийте конверти, які лежать на партах, кожна група отримала свій компонент характеристики Карпат
Гра «Подорож Карпатами» (робота в групах).
Мандрівники завжди вели щоденники, відповідно і вам не обійтись без «дорожніх заміток».
Використовуючи текст підручника (с.205 – 207),  складіть короткий звіт про свою ознаку природи Українських Карпат. Доповніть його цікавими фактами (підготовлені учнями заздалегідь), використовуючи слова: Цікавий той факт, що…. На виконання завдання відводиться 5 хв.
Виступи учнів з доповідями  (презентація результатів роботи в групах – слайди – 8 – 26).
Оцінювання учнем особистої участі у роботі малої групи
Прізвище, імя ________________________________________________
Оцініть себе з кожного із вказаних напрямків від 0 до 1 балу.
1.     Ви приймали активну участь у роботі групи ____
2.     Ви вносили доцільні пропозиції, які врахувала група ___
3.     Ви здійснювали підтримку інших членів групи, залучали їх до роботи ____
4.     Ви запропонували нову ідею, яка сподобалася іншим ____
5.     Ви уміло узагальнювали думки інших і прискорювали роботу групи ___
6.     Ви презентували класу результат роботи вашої групи ____
Всього балів ___
V. Закріплення вивченого матеріалу
Вправа «Визнач правильність твердження» (слайд - 27)
1.                Українські Карпати знаходяться на заході України (так)
2.                Карпати належать до області каледонської  складчастості (ні)
3.                Найвища вершинаУкраїнських Карпат – г.Говерла (2061 м.) (так)
4.                Карпати знаходяться в субтропічному кліматичному поясі (ні)
5.                 Дністер – найбільша річка Українських Карпат (так)
6.                Річка Прут – найбільша притока Дністра (ні)
7.                У горах переважають озера льодовикового походження – Бребенескул, Верхнє, Несамотиве (так)
8.                Буроземи – переважаючий тип ґрунту Українських Карпат (так)
9.                У високогір’ї Карпат домінують буки (ні)
10.           У середньому поясі висотної поясності переважають смереки (так)
Прийом «Перевір себе» - слайд 28
VІ. Підсумок уроку
Заключне слово учителя:
·        Грунти та органічний світ підлягають висотній поясності
·        Територія українських Карпат найбільш залісена.
·        Українські Карпати називають природним звіринцем (3/4 видів ссавців України є аборигенами Карпат);
·        На території Українських Карпат дуже багато   рідкісних та зникаючих видів рослин та тварин
VІІ. Домашнє завдання – слайд 29
·        Опрацюйте відповідний текст підручника (с.204 - 207)
·        Підготувати короткі повідомлення про природоохоронні території Українських Карпат















Немає коментарів:

Дописати коментар

До уваги учнів

 Шановні учні продовжуємо навчатись у дистанційному форматі. Всі завдання із детальними інструкціями буде розміщено у гугл-класах відповідно...