пʼятниця, 24 лютого 2017 р.

ХLІІ обласна олімпіада юних геологів Харківщини

Умови олімпіади


(проходить у два тури)
І тур – заочний

Роботи необхідно подати до 1 березня 2017  року за адресою: 61091,                м. Харків, вул. Танкопія, 15/2, КЗ «Харківська облСЮТур»  (тел.392-14-82).
В роботі необхідно вказати  свою адресу, прізвище, ім'я (повністю), школу, клас, П.І.Б. керівника роботи. Об’єм роботи до 15 сторінок. Зробіть ілюстрації у вигляді  малюнків, схем, креслень, таблиць, фотографій, вкажіть використану літературу. Перевага надається рукописним роботам.
Надіслані на конкурс роботи не повертаються.

ІІ тур – очний

Переможців І туру оргкомітет запросить  на очний  тур, який відбудеться 9 квітня 2017 року  по групах: 5-8 і 9-11 класи.
Абсолютні переможці, а також школи і колективи за активну участь в олімпіаді будуть нагороджені грамотами і призами обласної геологічної комісії.

Завдання заочного туру

І тур – заочний
Молодша група (5-8 кл.)

Учасники надсилають відповідь на одне питання  із запропонованого списку:
1.      Що таке зсуви? Як вони утворюються?
2.      Розкажіть про гірські породи, які використовуються як будівельні матеріали?
3.      Які геологічні дослідження виконуються при будівництві?
4.      Розкажіть про кварц. Які його різновиди ви знаєте?
5.      Яку геологічну роботу виконують моря? Які процеси можна спостерігати на березі моря?
6.      Розкажіть про газові родовища України і Харківщини.
7.      Що ви знаєте про геофізичні методи пошуків корисних копалин? Які властивості гірських порід використовує геофізика?
8.      Розкажіть про геологічну екскурсію, в якій ви брали участь

Старша група (9-11 кл.)

Учасники старшої групи виконують письмову роботу, яка включає тестові та творчі завдання:
Тестові завдання
1. Руди, якими Україна забезпечена у повній мірі та експортує значну їх частину:
а) мідні;          б) алюмінієві;
в) марганцеві;            г) залізні.

2. Острови, на яких є хоча б один діючий вулкан:
а) Мадагаскар;                 б) Хонсю;
в) Ісландія;                       г) Тасманія;
д) Сицилія;                       е) Сахалін;
є) Куба;                            ж) Ява;
з) Гавайї;                           і) Ірландія.

3.Гори світу, які сформувались в епоху альпійської складчастості:
а) Атлас;                                б) Аппалачі;
в) Скандинавські;                  г) Анди.

4. Низовина України, на якій поширені великі степові блюдця і поди:
а) Подільська;
б) Причорноморська;
в) Закарпатська.

5. Форми рельєфу, які за походженням належать до льодовикових
а) морени;                  б) прохідна долина;
в) дюни;                      г) кліфи;
д) лаколіти;                е) гляціодислокації;
є) кари;                       ж) осипи.

6. Тектонічна структура найменш перспективна для пошуків нафти і природного газу:
а) Передкарпатський крайовий прогин;            
б) Дніпровсько-Донецька западина;
в) Український кристалічний щит;                
г) Скіфська плита.

7. Найбільші за розмірами і глибиною карстові озера України утворилися:
а) у Карпатах;                  б) на Волині;                в) у Причорномор’ї

8. З наданого переліку мінералів викресліть зайвий::
а) рутил;  
б) опал;
в) корунд;
г) апатит.

9. Височина, де на денну поверхню виходять найдавніші гірські породи:
а) Донецька;                б) Середньоруська;
в) Приазовська;           г) Волинська.

10. Корисні копалини, на які багата Харківська область:
  а) скляні піски;
  б) нафта;
  в) природний газ;
  г) залізні руди.

Творчі завдання

  1. Солоність води Світового океану інколи дуже різниться. Чому? Поясніть і наведіть приклади
  2. Що таке природні ресурси, як вони класифікуються?
  3. Опишіть внутрішню будову Землі. Яким чином одержують дані про внутрішню будову нашої планети? Що відомо про будову земної кори в межах Харківської області?

Немає коментарів:

Дописати коментар

До уваги учнів

 Шановні учні продовжуємо навчатись у дистанційному форматі. Всі завдання із детальними інструкціями буде розміщено у гугл-класах відповідно...